کابل های مخابراتی و آیفونی
    
بازدید: 1162
    

کابل های مخابراتی و آیفونی دراک

کابل های مخابراتی و آیفونی کابل ها واسطه انتقال در شبکه ارتباطی هستند . خرید انواع کابل مخابراتی با بهترین کیفیت در سیم و کابل دراک شرکت سیم و کابل دراک.

از آنجا که اگر ارتباطات فقط در یک جهت باشند بی اثر هستند ، سیستم های مخابراتی می توانند ارتباطات دو طرفه را کنترل کنند .

کابل های مخابراتی با انتقال اطلاعات از یک نقطه به نقطه دیگر ، ارتباط دو طرفه را در مسافت های طولانی امکان پذیر می کنند.

 

کابل مخابراتی شامل :

1- کابل های هوایی ، که در بالای سطح زمین استفاده می شوند. کابلهای داکت ، مدفون ، که در زیر زمین استفاده می شود .

کابلهای مخابراتی در یک محل مرکزی گروه کابلها را جمع کرده و به توزیع یا اتصال سیگنالها در داخل ساختمان می پردازند .

 

2-کابل مخابراتی زمینی( مخصوص زیر زمین)، از سمت مخابرات از طریق زمین با کمک جعبه های بزرگ در شهر متصل شده و از طریق جعبه تقسیم وارد ساختمان ها شده و به خطوط تلفن اتصال می یابند.

از کابل های تلفنی جهت برقراری ارتباط در منازل، شرکت ها، سازمان ها و… استفاده می شود. از کابل تلفن جهت انتقال هدایت شده امواج در خطوط تلفن استفاده می شود.

این بدان معناست که به عنوان یک مسیر فیزیکی برای انتقال امواج الکترومغناطیسی و حمل اطلاعات از نقطه ای به نقطه دیگر عمل می کند. انتقال امواج توسط فلز رسانای مس به صورت سیم کشی انجام می شود، روی سیم های مسی عایق کشیده می شود تا در برابر طوبت و سایر آسیب ها محافظت شود.

کابل تلفن در دسته بندی کابل های مخابراتی و کابل های ارتباطی قرار می گیرد و وظیفه انتقال اطلاعات و دیتا را بر عهده دارد . برای تهیه کابل تلفن هم از هادی مس و هم از هادی آلومینیم استفاده می کنند.

کابل تلفن زمینی جهت ایجاد، برقراری و وصل نمودن خطوط تلفن در خارج ساختمان استفاده می شود. استحکام و مقاومت در برابر عوامل جوی نظیر باران، نور آفتاب و … از ویژگی های روکش کابل تلفن زمینی است.

این کابل ها انعطاف پذیری کمتری دارند و شکننده تر هستند چرا که روکش های محکم نمی توانند انعطاف بالایی داشته باشند قطر0.4 0.5 و 0.6 میلی متر را شامل شوند و تعداد زوج رشته های این کابل بین 2 تا 100 هستند .

این کابل ها از عایق و روکش از جنس پلی اتیلن بهره مند می باشند و به رنگ مشکی هستند.

 

دسته ای دیگر از کابل تلفن، کابل های زمینی تلفنی، کابل های مهاردار هستند.

در کابل های مهار دار زمینی  از زوج های تابیده شده برای کاستن انعطاف و افزایش مقاومت و همچنین از یک سیم بکسل نیز کمک گرفته می شود توجه داشته باشید که کابل خارج ساختمانی یا کابل زمینی بسیار مستحکم هستند و در مقابل پرتو اشعه فرابنفش به خوبی مقاوم هستند و کمتر دچار آسیب می شوند. در نتیجه به منظور افزایش استحکام عایق و روکش پلی اتیلن برای کابل تلفن به کار برده می شود. همچنین از روکش عایق این کابل مشکی است. رشته های این کابل می تواند تا 100 زوج هم باشد، که در قطر های 0.4،0.5،0.6 موجود می باشد.

 

برای سیم کشی های داخل ساختمان از کابل های تلفن هوایی استفاده می شود. این کابل ها به نسبت سیم های تلفن زمینی انعطاف پذیری بالاتری دارند و استاندارد رنگ آن ها رنگ طوسی است .



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.